چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانوی کشاورز ایران نگران کشاورزان گندم کار

 

ناز خند صبجی کشاورزی با سابقه نویسندگی و عضویت طولانی در حانه کشاورز در تماس با خبرنگار کشاورزی آینده جهان (کاج) از قیمت گندم و مشکلات کشاورزان گندم کار ابراز نگرانی می کند و می گوید نشانه هایی وجود دارد که ممکن است دلالان در خرید گندم از دولت پیشی بگیرند و با ایجاد این نگرانی که دولت نمی توانند بهای گندم آنان را نفدی پرداخت کند گندم کشاوران را سلف خری می کنند.

نازخند صبحی می گوید: دولت باید اطمینان لازم را به کشاورزان بدهد که نگران دریافت بهای گندم خود نباشند و در عمل با پرداخت نقدی از به هم خوردن سامانه خرید گندم جلوگیری کند زیرا گندم پیشانی کشاورزی و تقویت کشت زراعی همانند کلزا خواهد بود.

نازخند صبحی بانوی پرسابقه کشاورزی کشور با تحلیل شرایط تحریم های اقتصادی و بحران عالمگیر کرونا و ذخیره سازی غلات حتی توسط کشورهای صادر کننده بزرگ می گوید: شرایط به گونه ای است که دولت باید در قیمت خرید تضمینی غلات و سایر کالاهای کشاورزی تجدید نظر کند که امکان قاچاق این اقلام از حمله گندم به کشورهای همجوار را کاهش دهد.

وی به خبرنگار ما گفت: آن چه که برای جهان در اثر ویروس کرونا پیش آمد اهمیت کشاورزی تامین غدا را افزون ساخت و جامعه جهانی دریافتند که کشاورزان چه نقش تعیین کننده ای در زندگی همگان دارند و کشاورزی و تولید محصولات و فراورده های غذایی به برآمد جدیدی در عرصه جوامع انسانی دست یافت. صبحی در پایان تاکید کرد: تامین اعتبارات لازم برای خرید نقدی گندم حائزاهمیت بسیار است و وزیر محترم کشاورزی باید با جدیت به دنبال تامین این اعتبارات باشد.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .