جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقش روزافزون استارت آپ ها در افزایش بهره‌وری کشاورزی 

این روزها خبرهای گوناگون و جذابی از استار‌آپ ها و کاربرد آن ها در خدمات و تولید صنعتی در رسانه ها دیده می شود. چند سالی است پای استارآپ های خلاق به کشاورزی باز شده و توانسته است در کارهای شاق و زمان بر به مدد کشاورزی و دامپروری بیاید. این افراد خوش ذوق با بر پا کردن استارت آپ، دست به کارهای نوینی زده اند که موجبِ تولید محصولی جدید می گردند و در بیشتر مواقع، به رشد بازده ی شرکت ها و مزرعه ها کمک شایانی می کننددر ادامه نگاهی به نقش فناوری نانو در کشاورزی امروز جهان می اندازیم.

 

امروزه با استفاده از نانو سنسورها مشخص مي­ شود که هر قسمت کوچک از مزرعه به چه ميزان عناصر غذايي و سم نياز دارد و بدين وسيله از آلودگي محيط زيست جلوگيري کرده، ‌سلامت محصولات و افزايش بازده اقتصادي را ممکن مي­ سازد.

 

  • در آينده به کمک نانوتکنولوژي مي­ توان ويژگي­ هاي مطلوب را از طريق مهندسي ژنتيک در مواد غذايي وارد نمود و از اين طريق طعم غذاها را بهبود بخشيد.
  • با کمک نانوتکنولوژي بازار پسندي گياهان را مي ­توان بهبود بخشيد. براي مثال در تايلند با تغييراتي در DNA برنج، قادر به ايجاد تغييراتي در رنگ برنج از ارغواني به سبز شده ­اند.
  • به کمک نانوتکنولوژي امکان توليد کودها و مواد شيميايي سازگار با محيط زيست که براي تغذيه گياه يا حفظ آن در برابر حشرات کاربرد دارد، وجود دارد.
  • سازمان ملل پيش بيني کرده 48 کشور معادل 20 درصد جمعيت جهان در سال 2032 دچار کمبود آب آشاميدني و کشاورزي مي­ شوند، تخليص و نمک زدايي آب به کمک نانوتکنولوژي از زمينه­ هاي مورد توجه در دفاع پيشگيرانه و امنيت زيست محيطي است.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .