جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بالاخره؛ ذرت‌های آلوده تبدیل به الکل می شوند!

 

به گزارش کشاورزی آینده جهان (کاج)، از سال 96 تاکنون ماجرای واردات ذرت های آلوده در بندر امام خمینی به موضوعی چالش برانگیز بدل شده است.

مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، در آبان ‌ماه ۹۸ از سه راهکار پیشنهادی برای تعیین تکلیف محموله ذرت‌های آلوده خبر داده بود که نخست به کشور مبدأ که از آنجا وارد شده اند برگردانده شوند، دوم به کشورهایی که این استانداردها شامل حال آن‌ها نمی‌شود و سخت‌گیری کمتری دارند، فروخته شوند و سوم، به‌طور کامل و با رعایت تمام شرایط زیست‌محیطی معدوم گردند.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود که ذرت‌های آلوده همچنان در گمرک هستند و هیچ مقداری از این محموله وارد کشور نشده است. وی همچنین گفته بود که قرار است این ذرت‌ها امحا شوند و مراحل انجام این کار در حال بررسی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین تأکید کرده بود که طبق دستور رییس جمهوری این ذرت ها می بایست منهدم یا مرجوع شوند و به هیچ وجه امکان ندارد وارد کشور شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

اکنون رئیس سازمان ملی استاندارد گفته است: رئيس‌جمهور در ستاد اجرائي مقابله با کرونا دستور دادند با توجه به اينکه قابليت تبديل ذرت‌های آلوده به الکل وجود دارد، اين ذرت‌ها تبديل به الکل به‌ويژه الکل صنعتي بشوند. اقداماتش هم در دست انجام است.

وی همچنین افزوده: ما در جلسات مرتبط اعلام کرديم و گفتيم که تغيير کاربري جزء وظايف ما نيست. وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزي حتما بايد به اين مسئله نظارت داشته باشند که ذرت‌ها در بازار نشتي نداشته باشند و در بعضي از مرغداري‌ها و دامداري‌ها استفاده نشوند.

وی تاکید کرده: ما هم به‌عنوان يک دستگاه تخصصي، براي آزمايش‌هاي مرتبط با الکل همکاري مي‌کنيم؛ يعني در توليد الکل از ذرت‌هاي آلوده ما همکار هستيم.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .